Arrival in Perth Australia

7 september 2017 - Perth, Australië

Eindelijk zover! Heeft me veel geregel en gedoe gekost, maar nu gaat het gebeuren. Ik ga naar Australië. Meet heel veel zin en ook wel zenuwen richting het vliegveld met een grabcar. Daar wat gegeten en gewacht tot het vliegtuig er was. Was nog even stressen, dacht dat het boarden al begonnen was. Dus naar mijn gate gerend, bleek ik verkeerd op de tijd te hebben gekeken. Dus had nog genoeg tijd om te wachten. Je mocht geen water lopen op het vliegveld en meenemen, oftewel geen dranken waren toegestaan. Ook werd je nog een x extra gefouilleerd voordat je het vliegtuig mocht betreden. 'Oke ik ga naar Australië, het land van de regels, veiligheid en orde'. Dat was gelijk te merken. De vlucht is soepel verlopen en na zo'n 4 uur kwam ik aan in Perth.

Wel even emotioneel momentje met het landen, maargoed daar gaan we dan. Alles verliep heel soepel, bij zowel de controle als de douane en voor ik het weet stond ik buiten. Het was lekker, beetje fris wel, maar aangenaam klimaat, niet zo benauwd als Bali. Na een paar x vragen de bus gevonden richting mijn hostel in Oost Perth. Was gelijk al grappig, want alles is zo anders, zo ruim en schoon en breed en mooi. De buschauffeur was ook heel vriendelijk. Ze liet iedereen instappen en één voor één mocht je komen betalen en je mocht zelf je wisselgeld pakken. Chauffeurs zitten hier ook in een soort van kooi, ter bescherming voor overvallers. Zo gepiept, zo gedaan en binnen 30 minuten was ik bij m'n hostel.

Hier werd ik ook vriendelijk ontvangen door Chris. Wel even beetje awkward om in je eentje daar zo binnen te stappen en voorgesteld te worden aan een grote groep andere backpackers. Maar iedereen was erg aardig en werd gelijk uitgenodigd om een filmpje te kijken, dus dat heb ik gedaan.