AU PAIR LIFE

26 januari 2018 - Derrimut, Australië

Hello guy😘s,

Het is alweer een tijd geleden! Ik ben ook zo ontzettend druk en vlieg van het een in het andere. Ik zal even mijn ervaringen samenvatten sinds dat ik het filmpje heb geupload.

Zoals jullie weten was ik aan het au pairen bij een familie @ the country side in Romsey ten noorden van Melbs. Nadat ik het filmpje heb opgenomen was het al snel kerst en zomervakantie. Voor de zomervakantie begon zaten de vader (Brett) en ik echt met onze handen in de haren vanwege de kinderen. Hun gedrag is gewoon ook echt absurd ontspoord en ik gaf aan dat ik het nog 1 kans wilde geven. De verwachting was dat tijdens de zomervakantie het gedrag van de kids wel zou verbeteren, omdat het wat meer relaxed zou zijn. Dus ik dacht ik ben hier nu al zo lang en steek er zoveel energie in dat ik nu onderhand ook wel een leuke tijd met ze wil beleven.

Een dag voor de kerstvakantie hadden we een BBQ bij de buren, echt super chique. Allemaal rijke lui daarzo! Het eten was echt heerlijk en mooi geserveerd (de buurvrouw werkt in de catering, dus die wist wel waar zij mee bezig was). Die dag hadden we al een bizarre stormbui gehad. Dat komt dan ineens opzetten, terwijl de uren ervoor het zonnig was, breekt uit en verdwijnt dan weer na een half uur tot uur ofzo. Tijdens de BBQ trok de lucht nogmaals helemaal dicht, maar wel zo bizar. De wolken zag je gewoon vloeien als rookwolken (best creapy) en daarna barstte het dus aardig los voor een uur (kei harde regen, storm en onweer). Er was aardig wat schade door heel  Victoria en de stroom was ook voor lange tijd uit. Ik wilde het filmen, maar blijkbaar ging er iets mis, dus heb helaas geen beeldmateriaal. Verder was de BBQ heel gezellig, drank vloeide en wat ge-ouwehoerd met die rijke luizen. Hangt toch altijd wel een soort sfeertje van ‘kijk eens hoe goed ik ben of hoe goed ik het heb’. Stond ook te praten met zo’n gast die had blijkbaar een eigen bedrijf in aluminium, dus ik zei ‘Oh, dus alle aluminium folie in huis die we gebruiken komt van jou af?’ Hij was denk ik half beledigd en begon te vertellen dat hij samenwerkt met audi, Volkswagen enz. OEPS 🙈

De dag erna was er een mis op school van de kids (katholieke school), echt de saaiste bedoeling ooit, maargoed daarna was het vakantie! Yes eindelijk! Dat hield in veel tijd in het zwembad rondbrengen met de kids, vrienden die langskwamen om te zwemmen en spelen of zij bij hun vrienden enzovoort. De eerste week waren hun opa en oma (vaders kant) er ook om te helpen. Dus dit leek de goede kant op te gaan👌...

Kerst naderde al snel en ik keek er best naar uit om een Australische kerst mee te mogen maken. Uiteindelijk is mijn ervaring dat het niet zo veel verschilt met Nederland. Het enige verschil is het weer, aangezien het hier zomer is en in Nederland winter. Op kerstavond hebben we niet zoveel bijzonders gedaan. De opa en oma van Brett’s kant waren nog bij ons. We hebben champagne gedronken en zelfgemaakte pizza gegeten en daarna waren de christmass-carols op tv (event in Melbourne waar ze kerstliedjes zingen).

De ochtend erna werd ik al vroeg gewekt door de kids. Ze waren helemaal excited voor de kadootjes onder de kerstboom🎅⭐. De avond ervoor hadden ze wortels voor de rendieren en een biertje voor de kerstman klaargezet. Toen de kinderen op bed lagen hebben wij wat happen uit de wortels genomen en Brett heeft het biertje opgedronken, zodat het lijkt dat de kerstman is langs geweest. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de oudsten nog in de kerstman geloven, maargoed wel grappig zo! Wij halen altijd alles weg en leggen het terug op zijn plek met Sinterklaas, maar vind het wel leuk dat ze hier soort van restjes achter laten. Maargoed kerstochtend vroeg op, zodat de kids hun pakjes konden uitpakken🎄. Zonder het van elkaar te weten hadden we ook wat kadootjes voor elkaar gekocht, dus dat was wel leuk! Toch soort van familiegevoel ofzo. De kids zijn wel echt super verwend, was daar ook best van onder de indruk van bepaalde opmerkingen die ze hadden, best ondankbaar. Maargoed dat was dat.. De opa en oma gingen eind van de ochtend weg en wij gingen richting de andere opa en oma (van moeders kant) met het gezin. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten, maar OMG echt weer een enorm landschap met een enorm huis. Nog groter en luxer dan ik tot nu toe geweest was. Echt een stinkend rijke familie en omgeving. Dus het was een chique bedoeling, geen barbeque zoals de meeste ozzies waarschijnlijk, maar oesters en garnalen als snackje vooraf met champagne. Ze begonnen weer met kadootjes uitpakken, heb zelf ook een sjaaltje gehad, super leuk! Als lunch hadden we een heerlijk bereide gang met vanalles en nog wat, waaronder kalkoen uiteraard. Het toetje was ook top, allerlei lekkere dingen ijs, pudding, chocolade en een heel plateau met zelfgemaakte koekjes en lekkere dingen. Na de lunch nog nagetafeld en de opa had een geweer gekocht voor de kids om mee te spelen en oefenen bij hem (OMG). Dus hebben we dat geweer een beetje uitgetest door op een soort metalen peer in te tuin te schieten. Uiteindelijk was er een vogel in de vijver en grapte ze allemaal op de vogel te schieten ofz, dus ik en een kindje zeiden nee niet op de vogel, dat is zielig, maar dacht echt ‘WTF ben je niet goed’. Persoonlijk zie ik het ze nog best doen. Tijdens deze kerstdag waren 2 van de kinderen weer zo onbeleefd en respectloos tegenover mij dat ik in de avond ‘Netflix en chill’ me terug had getrokken. Verrassend genoeg kwamen later alle 3 de kinderen om de beurt naar mij toe om even te kletsen en hun excuses te maken, dus dat was vreemd maar super lief.

De dag na kerst was boxing day (shop- of verhuisdag). Kerst is hier dus feitelijk maar 1 dag. Boxing day is gekkenhuis, mega druk in de stad. Wij moesten namelijk naar MB om de hond bij die vriendin af te geven voor de vakantie. Vergelijkbaar met de winkelcentra met pasen bij ons, snap nooit waarom mensen dat leuk vinden, hutje mutje doelloos in winkels rondlopen? Maargoed gelukkig reden wij er alleen maar voorbij. Op zich echt een fantastische dag gehad. Bij Tamsin (die vriendin), echt een topmens btw, in het zwembad gehangen en gechillt en ‘savonds super leuke tijd met 2 van de kids in het zwembad gehad en daarna nog flink geborreld met Brett en de buurvrouw Sarah.

De dag erna was het tijd om op vakantie te gaan met Carol en Tom (opa en oma van moeders kant). Vroeg vertrokken richting Portsea🏖️, ieder van ons een kind mee en uiteindelijk ongeveer 4 uur later aangekomen. Was echt nog steeds enorm druk op de weg. Eenmaal aangekomen echt een groot vakantiehuis op een soort van park met zwembad en kleine fitness. Dus zag het wel zitten. Opzich de eerste dag waren de 2 jongste kinderen ook top tegen mij, dus had zoiets van dit komt wel goed..
Uiteindelijk vlogen de dagen voorbij. Elke dag wel wat te doen en Carol, Tom en ik wisselden elkaar af en soms splitten we de kids op. Veel tijd doorgebracht op de zeilschool, aangezien 2 van de kinderen leerden zeilen daar, een keer naar de bios geweest, naar point Nepean geweest (NP met allemaal bunkers en informatie en ook de plek waar het eerste schot is gevuurd in de eerste wereldoorlog) en verder veel aan het strand en zwembad gehangen.

In mijn vrije tijd ging ik vaak sporten, wandelen in de national parks en de omgeving verkennen die echt amazing prachtig was! Ook Oud en nieuw viel tijdens de vakantie. Heb echt een gezellige oud en nieuw gehad, gevierd met andere Nederlanders in Melbourne. Samen met Daphne, een andere au pair die ik kende uit mijn buurt en Elaine (meisje die hier naartoe verhuisd is) de middag oliebollen gegeten die haar moeder had gemaakt (lekker hollands) en ‘s avonds de stad in gedoken. Was echt amazing, vooral het vuurwerk. Ook nog andere Nederlanders leren kennen met wie we de avond gedeeld hebben. Avondje voor in de boeken dus, al miste ik wel mijn lieve vrienden en familie! 🍾🎆

De vakantie eindigde en ik ging naar huis. De kids gingen nog mee met opa en oma voor een paar dagen. Een paar daagjes rust en tijd om te doen waar ik zin in had. Het weer was ook top, rond de 40 graden, echt mega heet☀️! Het is ook droge hitte, dus voelt echt niet lekker en super heet aan. Vond de benauwde tropische hitte in Azië persoonlijk fijner. Ik ben een dagje met Maik (au pair uit de buurt) en zijn vriendin richting watervallen gereden om daar lekker te zwemmen. Mensen sprongen echt van de top (10 meter) naar beneden. Ik heb het niet gedaan, vond het toch een beetje eng. Ook aangezien er mensen eerder overleden waren, doordat ze op de rotsen sprongen. Maargoed echt super leuk middagje gehad in ieder geval.
Dag erna bij Maik wezen zwemmen en ‘s avonds naar een poolparty geweest. Was weer super leuk. Dan (andere au pair uit de buurt) gaat naar de kerk hier en daar hebben ze een groep jongeren die vaak dingen onderneemt. Ze organiseren ook regelmatig poolparty’s. Was al een keer eerder geweest, echt super gezellige groep mensen. Ook deze keer was weer leuk! Ze wisselen af bij wie de poolparty plaatsvindt en zijn elke x ook echt super grote huizen met bv. bioscoopzaaltje in huis enz.

De dag na de poolparty zouden de kids weer thuiskomen. Het gedrag van de kinderen was in de vakantie alleen maar erger geworden en dat had ervoor gezorgd dat het bij mij echt het punt bereikt had dat ik gestresst was en er super tegen op zag om hun te zien. Al de ups en vooral downs hadden zijn tol bereikt bij mij. Dus de dag dat zij weer thuis kwamen was de druppel qua hoe ze weer reageerden etc. Ik was super zenuwachtig en het leidde weer tot dat ik met mijn handen in mijn haren zat. Dat heeft mij doen besluiten om weg te gaan. Ik had gereageerd op een post op facebook van een andere familie die op zoek was naar een au pair ASAP. De dag erna kwam het voor mij goed uit dat Tamsin de kinderen naar de bios nam en zodoende kon ik op gesprek gaan bij deze nieuwe familie. Een Colombiaanse familie, alleenstaande vader met een dochtertje van 5 jaar oud die samen woont met zijn moeder en broer. Ik zag dit als mijn kans om weg te gaan bij de eerste familie, dus toen ik thuis kwam van het gesprek heb ik aangekondigd bij Brett dat ik zou vertrekken. In eerste instantie reageerde hij super droog en de kinderen ook. Tamsin was wat meer open erover en met haar gelukkig nog wel goed erover kunnen praten. De volgende dag was het afscheid. Op zich wel ok, maar vond het toch best moeilijk, vooral het afscheid van Brett. Kon goed met hem en de rest van de familie en vrienden door een deur, helaas dat het zo heeft moeten lopen. Maargoed ik ben trots en blij dat ik voor mijzelf heb gekozen en deze toch wel ongezonde situatie achter mij kan laten.

Het ging allemaal super snel, maar het had zo moeten zijn, want het was niet echt leuk meer al die spanningen en familieproblemen. Ik ben naar Daphne gebracht en daar kwam mijn nieuwe hostfamilie mij ophalen. Ik werd gelijk warm begroet door Sophie (dochtertje) met een dikke knuffel.

Het was 9 januari toen ik werd op gehaald door dit nieuwe gezin en vandaag is het 26 januari. Er is intussen weer een hoop gebeurd en ik heb weer een hoop gedaan. De familie waar ik nu leef is een stuk rustiger en heb het op zich wel naar mijn zin. Alhoewel het een beetje saai is, zo van de countryside met alle ruimte in een dorpje naast MB. Gelukkig is vlak bij een sportschool waar ik een abbonementje heb af kunnen sluiten, dus dat is top en daar breng ik veel tijd door. Het gezin heeft ook een andere mentaliteit, meer beschermend en minder open dan het vorige gezin. Ook wel weer een aparte verstandhouding, vooral die oma en broer zijn ongekend, lijkt wel of die vader met 3 kinderen woont soms. Maargoed heb een super goede connectie met Sophie dus dat is top, echt een wereld van verschil met het vorige gezin. Mijn dagelijkse sleur dagen op het moment zijn het kind wakker en klaar maken, avondeten maken en poetsen en daarnaast een paar uurtjes de tijd om met het kind activiteiten te doen. Ik maak btw avondeten klaar in de ochtend, want voor lunch en diner eten ze hier avondeten zegmaar. Verder zijn we ook dagjes weg geweest, zoals naar het strand, adventure (water)park enzovoort. Dus heb het ook wel naar mijn zin.

Enige nadeel is dat ik alweer weg moet hier, HELAAS! Die vader heeft iemand nodig voor langere tijd en ik kan niet langer blijven dan 4 maart, omdat Chico♥️♥️ dan hier komt! GELUKKIG, want heb echt super veel zin om hem te zien, maargoed moet daardoor weer op zoek naar iets anders en verhuizen. Persoonlijk niet zo veel zin in, maargoed het is wat het is. Heb dus dit weekend wat gesprekken staan met gezinnen en hopelijk kan ik deze maand nog aan de bak tot Chico komt, aangezien alles wel duur is hier. Het is echt even doorzetten tot hij komt, heb daar zoveel zin in, Kan niet wachten!

Dit is even globaal wat mij de laatste tijd heeft bezig gehouden. Verder zal ik in mijn albums ff een nieuw mapje aanmaken met de foto’s, ook van leuke dingen of dagjes weg met vrienden.

Nou, jullie zijn weer op de hoogte, hopelijk vind ik dit weekend een nieuwe familie, fingers crossed🤞!

Ik zal proberen de blog wat meer up to date te houden, maargoed er gebeurd dus zoveel en ben hier ook druk met het dagelijkse leven hier, dus lukt niet altijd, maar zal mijn best doen.

Ik mis jullie enorm en heb ook echt wel weer zin om naar huis te komen. Ik ga met Chico naar Tasmanië en daarna richting Sydney roadtrippen. Dan vliegt hij terug naar huis en ga ik met Daphne verder roadtrippen richting Cairns via de oostkust. Dat is dus het plan voor nu…..

Veel liefs en een hele dikke kus ❣️

1. Frans geers:
    26 januari 2018
    Nou Joyce wat een belevenis en mooi verhaal hopelijk gaat het leven daar weer gewoon door en krijg je weer gewoon een leuk gezin en gaat je over een paar weken heerlijk genieten van je LIEFJE GROETJES VAN opa en oma geers dikke knuffel
  2. Frans geers:
    26 januari 2018
    How, lieve Joyce. Ok heb jouw boekwerk gelezen Moët well even tijd gekost om dit meer the schrijven.
    Gelezen als een spanned boek. blij het gelezen te hebben. We misten je verhalen al een beetle. Joyes je komt straks thuis met een dot ervarin. Hoop dat al het goede were terugkomt