Au pairen in Singleton

8 oktober 2017 - Karnup, Australië

De donderdag dat ik aankwam kennis gemaakt met Joni (moeder), Bobbi (3.5 jaar) en Orla (2 jaar). Een eigen kamertje met tv en Netflix, altijd fijn! En kasten waar ik m'n spullen in kan opbergen. Erg fijn na een half jaar op weg te zijn en elke x uit je tas te leven. Een beetje huiselijkheid dus en dat doet me wel even goed! Joni is echt heel lief en zorgzaam. Ze probeert mij ook te helpen met dingen, bv. als ik ergens heen wil dan brengt ze me of ik kan een fiets of ovkaart pakken, echt top! Die mountainbike is helemaal leuk, hou ervan lekker rond te scheuren! En heb ook een Yogamat gekocht, eindelijk, dus dat kan ik nu ook rustig doen in m'n kamertje.

Ook heeft Joni mij gekoppeld aan de vorige au pair. Ik vertelde mijn reisplannen en Joni gaf aan dat de vorige au pair nog een reismaatje zoekt. Zij ging naar Thailand voor 3 weken om iemand op te zoeken. Haar auto heeft ze laten staan, dus ze moest zoizo nog terugkomen. Ik heb haar gelijk een berichtje gestuurd en echt alles viel op zijn plaats. Zij gaat precies dezelfde route doen die ik ook van plan ben. Het is een Duitse meid van 25 jaar en ze gaat met 2 andere Duitse jongens met eigen auto en heeft dus nog een plaatsje over in haar auto. Zij waren van plan de 25e te vertrekken en laat dat nou net mijn laatste werkdag zijn. Alsof het zo had moeten zijn. Echt zo mooi om te ervaren dat 'go with the flow' gaan. Uiteindelijk was al dat stressen en druk maken om een auto kopen enz. nergens voor nodig. Het kwam zo op mijn pad, I love it. Ik ga hier mijn levensmotto van maken 'winging it'. Had toevallig de week ervoor met Cas een docu gekeken over de kracht van positief denken en zijn impact op je leven. It works for me! Past ook wel bij de 'no worries' mentaliteit van Australië. Heeft een goede invloed op mij, haha!

Maargoed Singleton is een klein plaatsje ten zuiden van Perth (zo klein dat het niet eens op de map van deze blog-site staat, daarom zet ik het even onder karnup voor het gemak). Er is niet heel veel te doen. We wonen dichtbij het strand. Het is alleen nog een beetje te koud om op het strand te liggen. Het is lente en als de zon doorkomt is het best warm, alleen in de schaduw of als hij weg is wel fris! Hij is ook echt scherp, m'n hand is best verbrand van een dagje fietsen, dus moet goed smeren, zelfs als hij niet schijnt. Over het algemeen is het wel zonnig, maar ook bewolkte en regenachtige dagen gehad, dus wisselvallig weer nog. Laat die zomer maar komen hier! Heerlijk dat jullie de winter in gaan en ik de zomer haha. Ben blij dat ik die mis dit jaar. Verder is er een parkje vlakbij met wat fitnessapparatuur, dus daar ben ik veel te vinden. Zoizo kun je hier heel goed outdoor sporten doen, zoals mountainbiken, hiken of hardlopen, surfen etc. De omgeving is er echt perfect voor, hou ervan. Zou hier serieus wel kunnen wonen!

Verder heb ik mijn eerste anderhalve week hier veel opgepast. De kids zijn echt super lief en het werken bevalt mij prima. Wel fijn om mij weer eens nuttig te maken en wat geld te verdienen zo.

In mijn vrije tijd probeer ik de omgeving hier rond Perth zoveel mogelijk te bekijken. Ben een dagje naar Rockingham geweest. Daar langs de kust gewandeld richting Marine park. Een groot natuurgebied waar ik heel de dag heb rondgelopen. Super mooi! Ook een dagje naar mandurah gefietst langs de kust. Ook echt heel mooi gebied! (Zie albums) Ook met Cas afgesproken nog om te lunchen, dus zo houd ik mijzelf wel bezig. Heb het goed naar mijn zin hier gelukkig! ❤️

1. Claudia:
    8 oktober 2017
    Oooh toppie om al jou avonturen te lezen super hoor geniet er maar van liefs Claudia xxx
  2. Frans geers:
    8 oktober 2017
    Joyce leuk dat we jou weer kunnen volgen. Het wordt steeds spanneder. Je bent voor ons een echte durfal.
  3. Kelly:
    9 oktober 2017
    Heyyy schat! Vind het zo fijn te lezen dat alles goed gaat en Alle dingen die op je pad komen! 😁😁😁 de rest bericht ik je via de ap! Love you mop! 😘😘