De Byford periode

27 september 2017 - Byford, Australië

Het klikte erg goed met Cas en haar dochtertje Ella. Hebben veel gelachen, gepraat, ook gehuild haha, alles is aan bod gekomen. Maar wel echt een vriendin erbij en dat is altijd een fijne aanwinst. Beland in de alledaagse routine van Cas en dus de dagelijkse bezigheden en vrienden ontmoet. Wel leuk om zo eens een kijkje te nemen in het dagelijkse leven van een ozzie, niet zoveel anders dan wij Nederlanders ;). Ook veel gesport en actief geweest, heerlijk in deze omgeving!

In de tijd dat ik bij Cas woonde ben ik mijn zoektocht naar werk vervolgd. Ik had in Bali al contact gehad met een moeder (Joni) op Facebook om au pair te worden bij haar en voor haar 2 dochtertjes te zorgen als zij aan het werk is. Met haar had ik afgesproken en ik denk dat ik wel beviel, want ik was aangenomen. Het zou voor 1 maand zijn, dus dan zou ik 1 maand bij hun inwonen en als zij en haar man werken zijn voor de kids zorgen. Ik heb hier over nagedacht en uiteindelijk besloten dit te gaan doen.
Uiteindelijk een sollicitatiegesprek gehad bij een salesbedrijf die abbonementen voor goede doelen verkoopt. Dit was een groepsinterview en was nogal onzeker over m'n Engels waardoor ik voor mijn gevoel niet goed uit de verf kwam. Dus ik had mezelf al afgeschreven en uiteindelijk hebben ze mij ook niet aangenomen. Werd wel een aantal dagen later gebeld of ik nog een x op gesprek wilde komen, maar dit heb ik niet gedaan. Ik zou namelijk als au pair starten en ze verwachtte dat je 3 werkdagen beschikbaar moest zijn per week, dus niet haalbaar voor mij. Ik heb nog kort gezocht naar iets naast het au pairen, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik me beter kon gaan focussen op wat ik wilde zien in de omgeving. Ik kwam tenslotte om te reizen en genieten, dus heb m'n hoge eisen een beetje bijgesteld en mij daarna gericht op het reizen (hoe en wat na de maand au pairen) en wat ik wilde zien in de omgeving.

Ik heb verschillende dingen gedaan en gezien. Ik ben naar Kingspark geweest. Een enorm en prachtig park in Perth (zie album). Ook ben ik naar Heirisson Island geweest, een klein eilandje vlakbij Perth waar kangaroos leven. Die helaas niet tevoorschijn kwamen tijdens mijn bezoek. Heel de dag op zoek geweest, maar zonder resultaat, beetje jammer. Maargoed wel prima dagje gehad en lekker rond gewandeld in mooi natuurgebied. Had ook nog een man ontmoet en daar heel het park mee rondgelopen op zoek naar de kangaroos. Uiteindelijk had hij mij een lift naar het station in een dorpje vlakbij Cas aangeboden. Met mijn eigen en Nederlandse wantrouwen eerst afgewezen, maar de tegenargumenten lieten mij er niet onderuit komen. Uiteindelijk heeft hij mij keurig afgezet en was het puur vanuit een goed hart. Zulke momenten (die je best vaak tegen kom met reizen) leren je toch dat de mensheid toch zo slecht niet is dan de media doet geloven en je wat meer mag vertrouwen in de medemens.

Ik ben ook een dagje met Cas in de Hills geweest (bergen rond Perth). Het is daar super mooi en je hebt daar veel natuur, boerderijen en wijnerijen. Zijn naar de lesmurdie falls geweest, een of andere dam en later nog naar een maatje gereden van Cas die daar woont. Uiteindelijk zijn we in een pub beland waar zij bier bestelden en ik koffie haha dan wordt je toch wel raar aangekeken hier :p. Het was zondag, dus sundaysesh. We wilden die avond iets doen, omdat maandag een nationale vrije dag was. Uiteindelijk dus wat drank en lekkers gehaald en gezellig gehad bij Cas thuis. Er waren zoveel plannen, maar niks ging door, cafees waren dicht in Perth, het was te slecht weer voor het bosfeest die nacht en waren zelfs naar een pub gereden met een Uber maar helaas ook dicht haha. Uiteindelijk naar een maatje van Cas gegaan die een enorm huis had met allemaal leuke dingen, zoals een gamekamer, pooltafel, tennistafel, dus hele nacht daar ons misdragen. Dat was de volgende dag wel te voelen in ieder geval (janken in foetushouding).

Die dinsdag erop ben ik een dagje naar Frementle geweest. Een plaatsje ten zuiden van Perth. Leuk plaatsje met veel geschiedenis, kunst en mooie omgeving. Prima vermaakt.

Donderdag 28 september, moving time. Na iets langer dan 2 weken bij Cas te hebben gewoond was het weer tijd voor een nieuwe uitdaging, een nieuwe omgeving. Om half 9 werd ik opgehaald door de familie, op naar Singleton!! 😘